Amsterdam – 30 mei 2022 – E-com2 Group heeft een significant meerderheidsbelang in Fashion Deals Trading verworven. E-com2 Group is onderdeel van Nederlandse MKB Participatiemaatschappij (NMP). Fashion Deals Trading is een groothandel in diverse topmerkkleding en -schoenen. Met eigen labels bij topmerken bedient Fashion Deals Trading zowel consumenten via haar eigen webshop als zakelijke klanten middels haar groothandel, waardoor de onderneming een omnichannel karakter kent.

Fashion Deals Trading bedient als omnichannel groothandel zowel de zakelijke markt als de consumenten markt. Omnichannel groothandels doen het momenteel goed omdat deze ondernemingen niet afhankelijk zijn van beperkte afzetkanalen. Door het bezit van eigen labels en ontwerpen bij topmerken zoals PME Legend, Adidas, Hugo Boss en Nike kan Fashion Deals Trading zich differentiëren in de markt. Alle schoenen en kleding zijn 100% origineel en worden direct vanuit voorraad geleverd, waardoor de onderneming scherpe inkoopprijzen hanteert.

Inzetten op organische en strategische groei met E-com2 Group

E-com2 Group bestaat uit verschillende groothandels en webshops die complementair zijn aan elkaar. Doordat de ondernemingen binnen E-com2 Group samenwerken, ontstaan er meerdere synergievoordelen. Door het optimaal benutten van deze voordelen en de inzet van kennis, realiseert E-com2 Group groei.

Door de samenwerking met het gespecialiseerde management van E-com2 Group kan Hans Pennings (verkoper en eveneens aandeelhouder van Fashion Deals Trading) de aankomende jaren zijn online activiteiten sterk uitbreiden. Deze samenwerking met het management van E-com2 Group zorgt er tevens voor dat Hans zich weer kan focussen op de groothandelsactiviteiten waar zijn passie ligt.  

Over Nederlandse MKB Participatiemaatschappij (NMP)

NMP is een gevestigde private equity partij, gelegen aan het Amsterdamse Bos. NMP hanteert de Smart Equity strategie. De acquisitie focus op ondernemingen ligt in snelgroeiende en non-cyclische sectoren. De acquisities worden zonder tussenkomst van een bank gefinancierd, waardoor ondernemingen meer ruimte krijgen voor het investeren in groei en innovatie. NMP voert een proactief management met behulp van slimme datasystemen. Veel ondernemers besluiten hun onderneming met behulp van NMP verder uit te bouwen door de commerciële, pragmatische en menselijke invalshoeken van waaruit NMP werkt. Diverse co-investeerders, strategische investeerders en family offices hebben zich verbonden aan NMP, waardoor NMP niet alleen kapitaal maar ook kennis inbrengt ten bate van haar portfolio-ondernemingen.