Amsterdam – 4 februari 2020 – Nederlandse MKB Participatiemaatschappij (NLMP) heeft per februari 2020 een substantieel meerderheidsbelang in de data-driven marketeer Sellvation marketing B.V. verworven. De huidige directie, Paul Knapp en Marc Janssen, behouden eveneens een aandelenbelang in de onderneming.
Sellvation marketing levert software en diensten voor data-driven marketing en marketing automation. Het bedrijf heeft zich in haar 19-jarige bestaan ontwikkeld tot een onmisbare schakel in de marketingstrategie van bekende winkelketens in Nederland.
Sellvation marketing vertaalt ‘Big Data’ naar relevante, gepersonaliseerde content voor webshops, apps, handhelds, e-mailings en landingpages. Daarvoor heeft het bedrijf niet alleen een softwarepakket ontwikkeld voor het personaliseren van web-content (“CCM professional“ dat een CMS en EMS met CRM integreert), maar ook een Artificial Intelligence-software suite (“Qiri®”) dat het koopgedrag van consumenten analyseert en de klantwaarde beïnvloedt. Beide softwarepakketten zijn van het type ‘Software as a Service’ (SaaS), cloud-based en via APIs te koppelen aan elk ander (webshop- en kassa-)systeem dat aan Internet verbonden is.
In aanvulling op de software biedt het bedrijf ondersteunende diensten op het gebied van Campaign management en Software development.
Het strategisch belang van Sellvation marketing is binnen de NLMP-groepsportfolio niet onopmerkzaam gebleven.
De know-how van Sellvation versterkt de Big-Data strategie van de NLMP-groepsportfolio. Met name de online-groe ziet grote voordelen van het Qiri® systeem, waarmee de conversie ratio’s fors verhoogd kunnen worden. ‘’Met de jarenlange ervaring van Sellvation marketing en de grote omvang van Big Data, waarover onze online-groep beschikt verwachten wij efficiënter te kunnen opereren’’, aldus Leon Breed algemeen directeur NLMP.
Niet alleen de online-groep die haar omzetten de laatste jaren met ruim 50% heeft zien toenemen ziet een groot strategisch voordeel bij Sellvation marketing. Ook New Amsterdam kan haar diensten efficiënt uitbreiden. ‘’Wij verwachten nog deze maand om de tafel te zitten met het bestuur van Sellvation, om een intensieve samenwerking te bespreken’’, aldus Jelani Isaacs Marketing Director bij New Amsterdam. ‘’Tegenwoordig gaan online- en offline campagnes hand in hand samen. Hierbij zijn gepersonaliseerde campagnes onmisbaar. Sellvation marketing zal dan ook een sterke strategische partner voor de toekomst zijn.’’
Voor Marc en Paul is de grote aandacht vanuit de deelnemingen uit de NLMP-groepsportfolio een bevestiging van hun jarenlange werk. ‘’het enthousiasme van de groeps-managers waarderen wij zeer. Wij hebben ook specifiek voor NLMP gekozen omdat NLMP, de waarde van ons systeem en de business begrijpt. Marc en ik zien er dan ook naar uit om Sellvation marketing in samenwerking met NLMP de komende jaren verder uit te bouwen.’’, aldus Marc Jansen en Paul Knapp.
Vijfde miljoenen transactie, zonder externe financiering, van NLMP binnen 12 maanden
Sellvation marketing is de vijfde miljoenen transactie binnen 12 maanden, die NLMP zonder externe financiering heeft gerealiseerd. Door de behouden financieringsstrategie en de samenwerking met diverse co-investeerders, is er door NLMP bewust gekozen voor een lage aflossingsdruk op de ondernemingen die zij verwerft. Hierdoor kunnen de middelen van de onderneming volledig worden ingezet om een strategische groei te realiseren. Uiteraard werkt NLMP met haar financieringspartners succesvol samen op het gebied van werkkapitaalfinanciering.
Over Nederlandse MKB Participatiemaatschappij
NLMP is een in Amsterdam gevestigde participatiemaatschappij met activiteiten in de IT-sector, marketing en communicatie-industrie, groothandel (food en non-food) en de online-industrie. Veel ondernemers besluiten hun onderneming met behulp van NLMP verder uit te bouwen door de commerciële, pragmatische en menselijke invalshoeken van waaruit NLMP werkt. Diverse co-investeerders, strategische investeerders en family offices hebben zich verbonden aan NLMP, waardoor NLMP niet alleen kapitaal maar ook kennis inbrengt ten bate van haar portfolio-ondernemingen. Sellvation Marketing B.V. is verworven door Nederlandse Participatiemaatschappij Aandelen B.V.